• Kiszone warzywa

    Kiszone warzywa na poprawę odporności

    To, czy organizm podda się infekcji, zależy przede wszystkim od siły układu odpornościowego. Wysoka odporność zmniejsza ryzyko zachorowań na skutek działania wirusów i bakterii. Chroni też przed poważnymi chorobami. Dbanie o odporność to dla każdego powinien być jeden z priorytetów.

    Korzyści dla zdrowia z jedzenia kiszonek

    Jedzenie ma duży wpływ na zdrowie. Kiszonki to pod tym względem bardzo cenny produkt spożywczy. Warzywa w takiej postaci mają wiele witamin i składników mineralnych. To łączy je ze świeżymi ogórkami czy marchewkami. Już to sprawia, że kiszone warzywa pomagają dbać o odporność i zdrowie całego organizmu (https://ranozebrano.pl/warzywa-owoce/kiszone). Ich korzystne działanie jest jednak większe niż świeżych produktów. Podczas fermentacji powstaje kwas mlekowy. Ma on znakomity wpływ na florę bakteryjną jelit. Jeśli jest prawidłowa, organizm nie podda się tak łatwo chorobie. Kisząc warzywa, zyskuje się:

    • doskonały smak,
    • możliwość długiego przechowywania,
    • bardzo zdrowy produkt.

    Kisić samodzielnie czy kupić gotowy produkt?

    I w tej sytuacji może pojawić się dylemat, czy można zaufać temu, co się kupi, czy kisić samodzielnie. Kiszenie warzyw to jedna z najprostszych prac kuchennych. Trzeba wybrać warzywa do kiszenia, pokroić je i zalać wodą z solą. Zawartość słoja musi zostać czymś obciążona. I wystarczy poczekać na efekt. Własnoręcznie zrobiona kapusta kiszona to wspaniały produkt dla zdrowia.

    Można także kupić kapustę, ogórki czy inne warzywa kiszone, ale pod warunkiem, że była to naturalna fermentacja. Niekiedy dodawane są składniki, które dadzą podobny efekt smakowy, ale warzywa już tak zdrowe nie są. Takich produktów należy unikać. Warzyw ukiszonych w naturalny sposób najlepiej poszukać tam, gdzie sprzedawana jest zdrowa, naturalna żywność.

    Jak często jeść kiszone warzywa?

    Kiszone warzywa najlepiej jeść regularnie, nawet codziennie. Nie trzeba jeść ich dużo, ale powinny często gościć w codziennej diecie. Nie jest to problemem, ponieważ warzywami w tej postaci można się delektować przez cały rok. Nie jest to wyrzeczenie, bo ich smak jest znakomity. To chętnie wybierane składniki sałatek i produkty kładzione na chleb. Jeśli pojawi się nagła chęć na kiszone warzywa albo by jeść ich więcej, to warto tego posłuchać. To organizm daje znak, że ich potrzebuje. Więcej kiszonek warto jeść też wtedy, gdy panuje większa zachorowalność na przeziębienie i grypę.

    Kiszona kapusta czy kiszone ogórki to produkty znane i cenione w kuchni. Kisić można także inne warzywa. Wszystkie pomogą zadbać o odporność. Warto przyjrzeć się temu, czy nie je się ich za mało.

    Food obraz autorstwa KamranAydinov - www.freepik.com